Decided to post the rules for the current series, even though they are in danish.
Reglerne for FSONACC 2011
Kører:
1) Man skal være i besiddelse af Gran Turismo 5.
2) Der skal altid udvises en god sportsånd før, under og efter løbet.
3) Deltagerens PS3 skal enten være koblet direkte til modem (NAT1), i DMZ (NAT2) eller bag router med fungerende UPNP (NAT2)
Bilerne:
1) Bilerne i denne løbsserie skal være Mazda MX-5 NA. Den eneste tilladte bil er:
P/S Mazda Eunos Roadster (NA Special Package) '89
2) Bilerne må maksimalt have 207 HK
3) Dæk er sport soft
4) Der er frit view fra bilerne under kvalifikation og løb.
5) Udover dæk og HK restriktion er der fri tuning af bilerne.
Baner:
1) Mesterskabet køres på følgende baner og datoer:
- Special Stage Route 5 / Night
(træning/opvarmning) d. 28/3
- Circuito de Madrid d. 4/4
- Tokyo R246 d. 11/4
- London d. 25/4
- Rome d. 2/5
- Côte dAzur d. 9/5
2) Pit er funktionel og pitstop er tilladt.
3) Alle baner er sat op med
- strong penalties
- heavy damage
- false starts
Løb:
1) Five-Speed NA City Cup består af 5 afdelinger, hvor der i hver afdeling bliver kørt 2 eller 1 tællende løb til mesterskabet. Den der har flest point efter 6 afdelinger bliver kåret som mester.
2) En afdeling kan kun afvikles hvis minimum 50% af de tilmeldte biler er tilstede ved start.
3) En afdeling består af følgende:
(1) 30 minutters kvalifikation, som afgør startrækkefølgen for første løb.
(2) 1. løb, ca. 25 km, placeringer efter kvalifikation.
(3) 2. løb, ca. 25 km, med omvendt startrækkefølge af 1. løbs resultat.
(4) 3. løb, ca. 25 km, med omvendt startrækkefølge af 2. løbs resultat.
4) Pointtildeling sker på følgende måde.
(1) Løb
(a) Nr. 1 får 19 point
(b) Nr. 2 får 16 point
(c) Nr. 3 får 14 point
(d) Nr. 4 får 12 point
(e) Nr. 5 får 10 point
(f) Nr. 6 får 8 point
(g) Nr. 7 får 6 point
(h) Nr. 8 for 4 point
(i) Nr. 9 får 2 point
(j) Nr. 10 får 1 point
5) Alle point bliver ført ind i scoresystemet efter endt løb og stillingen vil blive udsendt på e-mail inden næste afdeling.
6) Ved pointlighed efter endt sæson i mesterskabet, ses der først på flest sejrer og derefter flest 2 pladser osv.
Afvikling af løb:
1) Til hele løbsserien er der udpeget 1 til 3 administrator, som kan hoste et løb (hvis førstevalget er forhindret kan nummer 2 tage over).
2) Administrator er ansvarlig for at serveren er oppe at køre til aftalte tidspunkt, kl 20 og at Loungen er åben 15 minutter før kvalifikationsstart kl 20.
3) Dem der ønsker at deltage i løbsafdelingen skal være klar i loungen inden kl 20.
4) Administrator starter serveren kl 20, til kvalifikationen og det er kun administrator der må starte løbet.
5) Er der ikke minimum 50 % af de tilmeldte til løbsserien, inde i loungen inden kl 20, vil afdelingen ikke være tællende til mesterskabet.
6) Administrator sørger for at kvalifikationen er på 30 minutter.
7) Efter kvalifikation, vil startrækkefølgen være givet til første løb i afdelingen.
8) Efter afslutning af første løb, skal administrator sørge for at gemme replay af løbet, så han har slut stillingen og kan føre point ind i scoresystemet.
9) Til andet løb i afdelingen, vendes startrækkefølgen om, i forhold til resultatet fra første løb.
10) Efter afslutning af andet løb, skal administrator sørge for at gennem replay af løbet, så han har slut stillingen og kan føre point ind i scoresystemet.
11) Efter endt løbsafdeling er det administratorens opgave at indføre resultater i scoresystem, afgøre eventuelle twists ved at gennemse replays og sende replays til deltagerne.
12) Brug af skrift og voicechat er tilladt i loungen og under kvalifikation. Under løb er der ingen form for kommunikation.
Straf og dom:
1) Vi går ind for fair race, derfor vil der blive straf til dem som kører en anden af banen, hvis der er tale om hasarderet eller voldsom kørsel, presser en bil af banen som er ved at overhale en, pludselige opbremsninger, hvor der ikke burde være grund til at bremse, samt dive bombing (bruger en anden bil som bande for at komme igennem et sving, i stedet for at bremse ordentlig op).
2) Der vil være kontakt bilerne imellem, det kan ikke undgås, men vis respekt og hensyn for hinanden.
3) Såfremt at man er med i et uheld og ønsker at klage over andres kørsel, skal denne klage rettes til administrator, som så vil kigge replay igennem og ud fra det komme med en dom i sagen.
4) De andre udvalgte administratorer kan komme med deres syn for sagen, men ikke hvis de selv har været en del af klagesagen.
5) Såfremt at det afgøres at en pågældende sag ikke er et race incident, vil der blive givet en straf til den der findes skyldig.