LM1000hp Le Mans Championship - Sundays @ 19:30 GMT+0Finished 

Any news on the sound bug fix?

(Tried to find a decent threat here on gtp but they all end up in trolling, hating, grammar correcting messes)
 
Hi I was in the session earlier and sorry for drooping in I thought it was an open lobby but would like to take part in this championship if possible. I will take any car available :)

Group C Category.
8 cars max. (2 left)


1. Nissan* Doctorpotford
2. Nissan* <<available
3. Mazda. Uncle
4. Mazda. Vee
5. Mercedes-Benz. LordNem
6. Mercedes-Benz. <<available
7. Toyota88cv. Gtbe Mulligan
8. Toyota88cv. <<available
9. Jaguar XJR-9 Atlon
10. Jaguar XJR-9. <<available

Thanks for interest, see cars above that are available.

Race 2 has a rolling start, please make sure you're familiar with regs. These are listed on page 1 and few posts earlier.

Welcome to championship.
 
Last edited:
i want to compete in this championship and if it's possible i take the Audi Oreca R8

Hi Cris.

Good to see you again.
This coming season has a rolling start for race 2 - summary below - please read in full on page 1.

  • Single file formation lap - 100mph average over the entire lap
  • consistent speed - 1 car gap minimum
  • accelerate only when over start/ finish line
 
Group C Category.
8 cars max. (2 left)


1. Nissan* Doctorpotford
2. Nissan* <<available
3. Mazda. Uncle
4. Mazda. Vee
5. Mercedes-Benz. LordNem
6. Mercedes-Benz. <<available
7. Toyota88cv. Gtbe Mulligan
8. Toyota88cv. <<available
9. Jaguar XJR-9 Atlon
10. Jaguar XJR-9. <<available

Thanks for interest, see cars above that are available.

Race 2 has a rolling start, please make sure you're familiar with regs. These are listed on page 1 and few posts earlier.

Welcome to championship.



Hi is the Mercedes-Benz the C9? If so I will go for that.
 
Final part of points scoring and performance balancing developed in conjunction with Doc.

This follows the modifications to ballast regulations and aims to balancing out the recent performance penalties for a podium finish (no soft tyres at start of race 2 and ballast for next race event) by awarding extra points based on a top-three finish.

  • 9. Points System
Race 1 & 2

1st = 18pts
2nd = 16pts
3rd = 14pts

4th = 12pts
5th = 11pts
6th = 10pts
7th = 9pts
8th = 8pts
9th = 7pts
10th = 6pts
11th = 5pts
12th = 4pts
13th = 3pts
14th = 2pts
15th = 1pts
 
News page updated on page 1.

Season starts this Sunday with Race 1 at Daytona. Additional pre-season race at Fuji GT no longer required.

Please pass on message to anyone not on GTP.

Raceday is nearly here!
 
Last edited:
Translated by a French colleague of mine (not googletranslate!) Please pass to anyone not on GTP for Sundays racing.


Procédure /regles de courses


Grille de depart


• Les courses seront effectuees à partir d'une grille de depart avec le pilote en pole position chargé de diriger le “peloton” pour un tour d’echauffement. Les pilotes devront attendre que le feu passe au vert avant de demarrer.

• Chaque pilote demarrera lorsque le pilote qualifié devant eux demarre. (Soyez prudent et respectueux du pilote et de la voiture devant vous).

• Les pilotes devant demarrer à l'arrière de la grille de depart doivent se positioner de maniere coherente au cours du tour d’ echauffement afin d’éviter tout incident.


Tour d’echauffement


• Les tours de d’echauffement doivent être effectues en une seule ligne/voie avec les pilotes les uns derriere les autres. Le pilote en tete doit maintenir un rythme constant et doit conduire à une vitesse moyenne de 100 miles par heure (du moment que ce ne soit pas dangereux)

• Aucun pilote ne doit effectuer une accélération excessive ou de freinage pendant le tour d’echauffement.

• Pendant le tour d’echauffement, un espace minimum de 1 longueur de voiture doit être maintenu en tout temps. Notez que ce n'est pas une distance maximum et les pilotes doivent éviter de rester trop loin derrière ou trop près de la voiture de devant.


Erreur de pilotage


• Tout pilote qui, en raison d'une erreur ,s'arrête ou quitte la piste, est responsable et doit rejoindre le tour d’echauffement en toute sécurité.

( meme si cela signifie qu’il doive attendre que la totalité des voitures soient passes).

• Le conducteur ne doit pas tenter de regagner sa position initiale.

• Si une erreur implique une importante quantité d'autres pilotes, la course pourra alors etre recommence depuis le debut, si les stewards Doc et Yo le juge necessaire. Lors du nouveau tour d’echauffement, le pilote ayant provoque l’incident se retrouvera place dernier dans la ligne de depart.


Départ de course - drapeau vert


• Chaque pilote doit * uniquement * commencer à accélérer a la vitesse de course lors du franchissement de la ligne de départ/arrivée.


Sanctions/Penalites


• Les pilotes qui n’auront pas suivi les regles stipulees (faux depart, conduite negligente, risques non fondes etc…) seront relegues a des positions inferieures ou seront penalises de 20 secondes (ajoutees a l’heure temps). Les juges/stewards prendront les decisions necessaires et appropriees selon la faute commise.
 

Latest Posts

Back